07 mrt 14:00 - 16:30 Overzicht

Kijkje in de keuken van … Helen Dowling Instituut Alleen voor leden

Het Helen Dowling Instituut (HDI) bestaat dit jaar 30 jaar. Aan dit feestelijk feit werden dit jaar tal van (fondsenwervende) activiteiten gekoppeld. Aan het eind van het jaar blikken Karlijn Bouts (foto), medewerker communicatie en fondsenwerving en Renate Koers, hoofd communicatie en fondsenwerving terug op een roerig maar bovenal leerzaam en succesvol jaar!

Fondsenwerving via evenementen; wat ging er goed en wat helemaal niet?

Het Helen Dowling Instituut (HDI) vierde dit jaar haar 30-jarig jubileum. Een mooie gelegenheid voor deze GGZ-instelling in Bilthoven om extra aandacht te vragen voor haar psychologische zorg bij kanker en de noodzakelijke inkomsten te werven.

Als vanouds organiseert het HDI veel fondsenwervende evenementen. In het jubileumjaar werden er veel nieuwe evenementen georganiseerd, van een wetenschappelijk symposium tot een verjaardagsfeest. Het hoogtepunt van het jaar was een jubileumevent met de welbekende tafelverkoop, veiling en loterij. Maar niet alle activiteiten verliepen zoals gehoopt. Het HDI deelt missers en onverwachte successen tijdens een kijkje in de keuken.

Programma

14.00​​ inloop

14.30​​ inleiding ‘over HDI en waarom wij een goed doel zijn’ + toelichting therapeut​​+ cliënt (video)

14.50​​ rondleiding door pand, waar dagelijks tientallen kankerpatiënten en naasten​​therapiegesprekken hebben

15.05​​ Introductie jubileumjaar

Hoe begin je, hoe maak je plannen?
Evenementenladder: wat hebben we gedaan (kort)
Wat werkte wel en niet?
Inzoomen op jubileumevent

16.00​​ Discussie met de zaal over evenementen als inkomstenbron

16.30​​ Napraten