Samenwerken tussen bedrijven en goede doelen! themabijeenkomst

Bedrijven spannen zich steeds vaker in om hun maatschappelijke verantwoordelijkheid te nemen. Dit doen ze niet alleen door hun supply chain en bedrijfsprocessen door te lichten, maar ook zoeken zij steeds vaker de samenwerking met goede doelen op om invulling aan hun maatschappelijke missie te geven. Goede doelen op hun beurt zoeken sinds jaar en dag de verbinding met het bedrijfsleven. Vaak primair voor financiële steun, maar steeds vaker weten zij ook de kennis en expertise van bedrijfspartners op waarde te schatten en de samenwerking te verdiepen. Maar een echte samenwerking is lastig. Verschillende culturen, verschillende belangen, wisselende tempo’s en andere waarden en normen. Maar daar waar het lukt, komen mooie en onverwachte dingen tot stand.

Op woensdagmiddag 12 juni 2019 nodigen we bedrijven en goede doelen samen uit in Gebouw Seinwezen in Haarlem voor een unieke bijeenkomst!

De Toekomst van Fondsenwerving en Nederland Filantropieland slaan de handen ineen en bieden je een middag met interactieve kennissessies gebaseerd op de praktijk. We presenteren we vier cases van succesvolle samenwerking. We laten zien hoe partijen van dezelfde omvang samen werken, maar ook hoe partijen van geheel ongelijke omvang met elkaar ambities realiseren. Ervaren en inspirerende sprekers nemen je mee in hun ervaringen en er is uitgebreid mogelijkheid om met elkaar in gesprek te gaan en van elkaar te leren.

Dr. Lonneke Roza (foto, links), onderzoeker op het gebied van corporate filantropie aan de Erasmus Universiteit, is gespreksleider. De kennissessies zijn gebaseerd op een nieuw ontworpen theoretisch model over samenwerkingen tussen bedrijven en goede doelen van De Toekomst van Fondsenwerving. Alle sprekers brengen concrete praktijkervaring mee. Kortom: veel nieuws, veel inspiratie en een middag om niet te missen!

Bekijk hier het volledige programma.

Deelname bedraagt 35 euro (excl. BTW). Tickets bestel je door op de button bovenaan de pagina te klikken. 

Wij zorgen voor een lekker kopje koffie en een broodje!

We mikken op een goede mix tussen deelnemers uit het bedrijfsleven en deelnemers uit de goede doelen sector. Zo hopen we dat er over en weer eerste goede contacten kunnen worden gelegd.