STARTEN MET GROTE GIFTENWERVING extern

Het werven van grote giften bij vermogende particulieren wordt steeds vaker door fondsenwervende non-profit organisaties ingezet om extra inkomsten te genereren. Maar waar begin je nu eigenlijk en welke stappen zet je (intern) om tot een eigen succesvol grote giftenprogramma te komen? En welke juist niet?

Wat gaan we doen?
Tijdens deze training van Nassau Fundraising staat de voorbereiding op het ontwikkelen van relaties en het aangaan van contact met grote gevers centraal. Een goede eerste indruk kun je immers maar één keer maken! Tijdens de training leer je snel en effectief te starten met het werven van grote giften. Hierbij zetten we praktische toepasbaarheid en het intensief delen van kennis en ervaring centraal. We leren je wat de do’s & don’ts in de voorbereidingen zijn, en hoe je ‘geven’ kunt bekijken vanuit het perspectief van de grote gever. Met handige tools, casestudies en de jarenlange ervaring van de trainer leer je snel hoe je grote giftenwerving tot een succes kunt maken

Leerdoelen van de training
• hoe je een grote giftenprogramma voorbereidt en opzet.
• welke stappen je wel en juist niet moet zetten om tot succesvolle grote giftenwerving te komen.
• hoe je vanuit het perspectief van de gever tot vruchtbare relaties met grote gevers kunt komen.

Wie geeft de training?
Deze training wordt gegeven door onze expert Vera Peerdeman en gast spreker is Julie Mingeli van Mensen met een Missie.

Vanuit haar jarenlange ervaring met grote giftenwerving kan Vera je precies vertellen wat belangrijk is om een grote giftenprogramma succesvol op te starten. Vera spreekt jaarlijks met zowel non-profit organisaties als grote gevers en weet als geen ander hoe je kunt aansluiten op de wensen en verwachtingen van grote gevers en hoe je vruchtbare relaties met hen opbouwt.

Julie werkt al vele Jaren bij Mensen met een Missie en sinds begin 2018 in de rol van relatiemanager grote gevers. Zij heeft dus kersverse ervaring met het opzetten van een programma voor grote gevers. Julie deelt de kansen die zij al in een jaar tijd kon verzilveren, welke stappen zij heeft gezet om het programma op te zetten en neemt je mee in haar ervaringen in contact met haar collega’s en de eerste gesprekken met grote gevers.