Donateurs aan het woord in landelijke campagne Erkend Goed Doel

In de vervolgfase de landelijke publiekscampagne ‘Geef Gerust aan een Erkend Goed Doel’ van het CBF die dit weekeinde van start ging, lieten verschillende donateurs in een filmpje weten waarom zij geven aan een Erkend Goed belangrijk vinden. De landelijke campagne werd vorig jaar oktober voor het eerst gelanceerd, toen het CBF de vijfhonderdste erkenning uitreikte aan Nederland Filantropieland-lid Stichting Het Vergeten Kind

‘Aan een Erkend Goed Doel kun je gerust geven omdat zij voldoen aan strenge kwaliteitseisen. Toezichthouder CBF controleert dit. Let daarom op het Erkend Goed Doel-logo’.Volgens het CBF kunnen donateurs ervan uitgaan dat een Erkend Goed Doel bijdraagt aan een betere wereld, zorgvuldig omgaat met iedere euro en hierover verantwoording aflegt. Via de website geefgerust.nl kunnen donateurs checken of een goed doel erkend is.

De campagne Geef Gerust is een initiatief van de goededoelensector en is ontwikkeld door de brancheorganisaties Goede Doelen Nederland, Nederland Filantropieland en toezichthouder CBF. De campagne is medegefinancierd met een subsidie van het ministerie van Justitie en Veiligheid

Nederland Filantropieland streeft er naar dat alle aangesloten lidorganisaties in 2019 Erkend zijn en biedt daartoe alle mogelijke ondersteuning.

De geplande uitzendtijden van de lange tv-spot zijn:

Za 9 juni 17.50 uur NPO 1
Za 9 juni 20.22 uur NPO 3
Zo 10 juni 16.50 uur NPO 2
Di 12 juni 16.57 uur NPO 1
Do 14 juni 13.20 uur NPO 2

 


Geplaatst/gewijzigd op 8 juni 2018