Nieuw jaar, nieuwe start met grote giftenwerving

Om extra inkomsten te genereren, zetten goede doelen organisaties steeds vaker het werven van grote giften bij vermogende particulieren in. Maar waar begin je nu eigenlijk? Welke stappen zet je om tot een eigen succesvol grote giftenprogramma te komen (en welke juist niet)? Welke motieven hebben grote gevers en hoe zorg je dat jouw wervingsstrategie hier naadloos op aansluit?

Dat leer je in de Nassau training ‘Starten met grote giftenwerving’ op dinsdag 13 februari 2018. En wel van 2 experts die al jaren werken aan de bevordering van filantropie in Nederland: Pamala Wiepking en Vera Peerdeman.

Aan de slag in 5 stappen

Praktische toepasbaarheid, dat is waar de trainingen van Nassau Fundraising om bekend staan. Theorie is belangrijk en komt zeker aan bod, maar wij gaan verder. We kijken hoe deze theorie kan werken in jouw dagelijkse praktijk: waarmee jouw organisatie de grootste stap vooruit kan maken en wat de concrete actiepunten zijn waarmee je al de volgende dag aan de slag kunt.

Centraal in de training staan 5 stappen:

  1. Noodzakelijke interne voorbereidingen
  2. Realistische doelstellingen formuleren
  3. Een sterke case for support bouwen
  4. Praktisch actieplan
  5. Persoonlijk contact met grote gevers

Wat kun je verwachten?

De training staat onder leiding van 2 experts in filantropie en grote giftenwerving. Vera Peerdeman leert je welke voorbereidingen noodzakelijk zijn voor een vliegende start. Is jouw organisatie daar al klaar voor? Samen bepaal je waar je nu staat en welke voorbereidende stappen nog genomen moeten worden. Pamala Wiepking neemt je mee in de wereld van grote gevers en behandelt de 8 motieven die een rol spelen in de keuze voor hun gift. Kortom, een dag vol kennis die je meteen in de praktijk kunt brengen!

Vera Peerdeman – Nassau Fundraising

Vera: “Met deze training heb ik al veel organisaties startklaar gemaakt voor grote giftenwerving. Het is ontzettend leuk om met deelnemers na te denken over de stappen die voor hun organisatie werken. Natuurlijk deel ik mijn ervaring, maar minstens zo interessant is het om van elkaar te leren. We nemen de tijd om ervaringen te delen en kennis uit te wisselen. Als ik zelf een training volg, vind ik het altijd belangrijk om met concrete actiepunten de deur uit te gaan. Dat wil ik ook voor jou bereiken: dat je de dag eindigt met 5 punten, waarmee je al de volgende dag aan de slag kunt.”

Pamala Wiepking – Erasmus Universiteit Rotterdam

Pamala: “Wat motiveert grote gevers om een gift te doen en waarom zouden ze deze gift aan jouw organisatie doen? Wanneer je de motieven van geefgedrag kent en kunt herkennen bij jouw (potentiële) donateurs, dan kun je makkelijker een langdurige relatie met deze donateurs opbouwen. Daar gaan we in deze training aan werken.”

Wil jij het nieuwe jaar ook starten met grote giftenwerving? Meld je dan nu aan: http://www.nassau.nu/laatste-nieuws/met-grote-giftenwerving/#more-5133

 


Geplaatst/gewijzigd op 23 januari 2018 - bron: Nassau Fundraising
Deel deze pagina!Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someone