21 november 2019: Krijg je organisatie (nog meer) mee in Donateurgerichte Fondsenwerving

Donateursgerichte fondsenwerving, waarbij je de donateur echt centraal stelt, is een van de belangrijkste thema’s in ons vakgebied. Als fondsenwerver wil je je fondsenwerving natuurlijk nog meer donateursgericht maken. En daar ben je waarschijnlijk al mee aan de slag. Maar uiteindelijk heb je daarbij ook de medewerking van je collega’s en het management van je organisatie nodig. Als was het maar om de benodigde capaciteit en budget hiervoor te borgen. Hoe je je organisatie hierin succesvol meekrijgt, leer je in deze training.

Wat gaan we doen?
In deze training leer je hoe je jouw organisatie kunt meekrijgen in (nog meer) donateursgerichte fondsenwerving. Je leert nog beter te begrijpen wat donateursgerichte fondsenwerving inhoudt en waarom dit ook belangrijk is voor de rest van je organisatie. Aan de hand van inspirerende voorbeelden vanuit de praktijk gaan we voor de verschillende interne doelgroepen bepalen wat voor jou de beste aanpak kan zijn. Je krijgt veel praktische tips vanuit de praktijk die je gelijk kunt inzetten binnen jouw organisatie. Waardoor je nog beter en sneller fondsenwervende resultaten kunt boeken.

Leerdoelen van de training
• wat de belangrijkste voordelen zijn van donateursgerichte fondsenwerving
• hoe je anderen binnen je organisatie kunt overtuigen van de voordelen van donateursgerichte fondsenwerving en hen hierin kunt meekrijgen
• inzicht in het perspectief van de verschillende interne doelgroepen
• inspirerende voorbeelden van andere organisaties
• praktische tips om binnen jouw organisatie te gebruiken

Wie geeft de training?
Deze training wordt gegeven door onze experts Hans Broodman en Vera Peerdeman samen met gast sprekers Jolan van de Broek van SOS Kinderdorpen en Barbara Hellendoorn van Natuurmonumenten. Hans heeft in de afgelopen jaren veel middle donor programma’s opgezet en flink laten renderen. Daarnaast weet Hans als geen ander wat grote gevers beweegt en dus wat je moet doen (en laten) om je middle donor programma in te zetten als instrument om major donors te ontdekken.Vanuit haar jarenlange ervaring met grote giftenwerving kan Vera je precies vertellen hoe je grote giftenwerving succesvol maakt. Vera spreekt jaarlijks met zowel non-profit organisaties als grote gevers en weet als geen ander hoe je kunt aansluiten op de wensen en verwachtingen van grote gevers en hoe je vruchtbare relaties met hen opbouwt. Voordat Jolan startte bij SOS Kinderdorpen was zij hoofd Communicatie en Fondsenwerving bij Vluchtelingenwerk Nederland en de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij. Jolan is tevens actief als vrijwilliger bij De Toekomst van Fondsenwerving. Barbara heeft in verschillende directie- en managementfuncties binnen de non-profit gewerkt. Voor haar huidige functie bij Natuurmonumenten was zij onder andere Hoofd Fondsenwerving bij KWF Kankerbestrijding en Greenpeace en directeur bij CliniClowns. Barbara is tevens actief als vrijwilliger bij De Toekomst van Fondsenwerving.