02 jul 10:00 - 11:00 uur Blijf op de hoogte Overzicht

Hoe kun je de impact van je organisatie versterken met de Impact Challenge?

Coronavirus of niet, bouwen aan een betere wereld is wat onze sector drijft. Daarom blijft de vraag welke impact je maakt als goed doel onverminderd belangrijk. Dat is reden waarom de Impact Challenge in het leven is geroepen. De Impact Challenge is een sectorbreed initiatief om de maatschappelijke impact van de goede doelen sector te vergroten en meer zichtbaar te maken. De Challenge daagt goede doelen uit om met elkaar te delen, van elkaar te leren en elkaar te inspireren.

Het jaarlijkse Impact Challenge Event kon dit voorjaar helaas niet doorgaan, maar in het najaar wordt de draad weer opgepakt, mogelijk met de mogelijkheid om elkaar weer écht te kunnen ontmoeten. Maar voor nu start dit met een webinar met de mensen achter de Impact Challenge.

Onder leiding van moderator Baukje Stam gaan we in rap tempo door drie onderwerpen heen.

  • Hilda Alberda (Simavi) vertelt hoe zij de pandemie juist gebruiken om op een verfrissende manier impact te maken.
  • Gerjob Lootens (CBF) en Carly Relou (Impact Centre Erasmus) geven een sneak peak van een onderzoek hoe systematisch goede doelen aan hun impact werken. Doen ze dat nu beter dan in 2017, toen de eerste Impact Challenge plaatsvond?
  • Silvia Oostwegel (MAEX) vertelt kort over de Social Handprint: dé laagdrempelige tool om de impact van jouw initiatief inzichtelijk te maken in termen die voor iedereen herkenbaar zijn, waarover op 3 september een apart webinar zal plaatsvinden.

Tot slot laten we je zien hoe je ook dit jaar weer mee kunt doen met de Impact Challenge Award. Vanaf 2 juli zijn de inschrijvingen weer open!

Meld je kosteloos aan via de witte button ”Meld je aan” in de gele balk bovenaan de pagina.


Het webinar wordt gemodereerd door Baukje Stam. Baukje begeleidt non-profit organisaties bij hun strategie en koers. Daarin staat een driehoek centraal: 1 optimaal impact maken 2 een duurzaam businessmodel en 3 een goede relatie met achterban/stakeholders. Baukje helpt om in deze driehoek balans te houden of krijgen. Dat leidt tot een strategische positionering waarbij inhoud en marketing niet los staan, maar hand in hand gaan: mission based & market driven.