Geef feedback op onze Beta-versie

HOE STORYTELLING JE FONDSENWERVENDE CAMPAGNE VERSTERKT Case study

Een goed verhaal kan mensen in beweging zetten, aansporen, emotioneren, verbinden en gedrag beïnvloeden. Ook kan het je iets laten onthouden wat je anders wellicht niet zou onthouden. Tineke Hoogeboom vertelt in dit webinar over de rol van storytelling in een van de recente succesvolle acties van World Animal Protection. In die campagne stond het lot van de Galgo centraal, Spaanse windhonden. Hoe kreeg World Animal Protection daar 100.000 handen voor op elkaar?

Tineke neemt je mee in de manier waarop ze voor deze campagne content hebben verzameld en vervolgens de leadswerving hebben opgetuigd. Tot slot deelt ze de resultaten en de learnings.

Storytelling is niet nieuw. Zo lang er mensen bestaan worden er al verhalen verteld. Maar met de opkomst van social media neemt storytelling een belangrijke plek in omdat het media zijn waarin conversaties centraal staan. Wanneer je met een mooi verhaal emoties raakt van je (Facebook)fans, groeit de betrokkenheid en de loyaliteit.

Wat gaat de deelnemer leren? Waarom zou je moeten kijken?

  1. Inspiratie voor wat verbindende verhalen zijn (en wat niet)
  2. Met een kritische blik kunnen kijken wat ze nu doen en hier wellicht verandering in brengen.

Where there is perfection there is no story to tell (Ben Okri)

Moderator: Mascha Buiting

 

 


Deel deze pagina!Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someone