15 okt 10:00 - 11:00 uur Blijf op de hoogte Overzicht

Nalatenschappen: ook voor kleinere organisaties

Nalatenschappen werving is niet alleen voorbehouden aan grote goede doelen. Ook kleinere goede doelen organisaties en culturele instellingen kunnen kans maken op een nalatenschap. Hoe pak je dit aan?

Nalatenschappen expert Arjen van Ketel deelt zijn inzichten, dit keer samen met Annette de Bock van de Toneelschuur. Annette deelt met ons hoe de Toneelschuur gestart is met de promotie van nalatenschappen, inclusief een hele bijzondere samenwerking met andere Haarlemse non-profits. Wat zijn de lessen In een Cultuur-organisatie, die nuttig zijn voor alle sectoren?

Hoe je de communicatie optimaliseert bespreken we aan de hand van een nieuw onderzoek van Dr. Claire Routley, die nalaten-brochures en communicatie van 50 Britse organisaties heeft geanalyseerd. Dat levert 5 criteria waarmee je je eigen communicatie kan checken.

We sluiten af met de top-bevindingen uit het nieuwe snapshot report van de Legacy Monitor 2020: “Wat moeten we met de nalatenschappenwerving in deze bijzondere Corona tijd?”

Laat deze kans niet liggen om te bepalen of nalatenschappen werving een optie is voor jouw organisatie.


Moderator tijdens dit webinar is Wieb van de Donk (51). Wieb is managing partner bij WWAV, het bureau voor creatieve marketing en communicatie voor non-profits. WWAV helpt ambitieuze goede doelen en andere non-profits om mensen in beweging te brengen. Daarvoor ontwikkelen ze creatieve marketing en communicatieoplossingen. Ook het Nederlandse Donateurspanel past bij hun motto ‘Helping you change the world’. Wieb werkt al 20 jaar bij WWAV, heeft een achtergrond in art direction, conceptontwikkeling en strategie, en betrokken bij de ontwikkeling van vele goede doelen campagnes.