Geef feedback op onze Beta-versie
18 feb 10:00 - 11:00 Blijf op de hoogte Overzicht

ONTDEK ZE: DE BELANGRIJKSTE GEEFMOTIEVEN EN KLANTGROEPEN

Het eerste gebod van klantgericht ondernemen is ‘ken je klant’. Dat gaat verder dan het hebben van een naam en adres waarop je kunt mailen of aanbellen, maar gaat vooral over het begrijpen van de drijfveren en het daaruit volgend gedrag. Daar gaan Pamala Wiepking en Rob Beltman het over hebben in dit webinar, dat een uitstekende mix heeft van bewezen theorie en praktijkvoorbeelden. Zo ga je aan de slag met de acht wetenschappelijk onderbouwde mechanismen die er voor zorgen dat mensen donateur worden. Je leert deze 8 geefmotieven te herkennen en ontdekt hoe je klanten gericht daarop kunt aanspreken om effectiever steun voor je goede doel te werven en behouden. Je wordt ook uitgedaagd met de geefmotieven-bril te kijken naar je eigen donateursbestand (segmentatie, persona) en wervingscommunicatie.

Nadere toelichting onderwerp:

Is jouw boodschap relevant voor publiek? Hoe maak je verbinding met donateurs? Niet door heel hard te roepen, maar door mensen te raken, te appelleren aan de motieven van mensen. En het liefst doe je dat gericht, want alle geefmotieven in 1 campagne naar alle doelgroepen communiceren, levert vaak verspilling op.

Pamala Wiepking licht toe welke groepen geefmotieven er zijn, die aanzetten tot geefgedrag. Met andere woorden: als je het voor elkaar krijgt om in te spelen op meerdere van die geefmotieven, is de kans dat je boodschap overkomt groter.

Rob Beltman is expert op het gebied van klantgerichtheid; hij zal concrete tips geven over hoe je als organisatie kennis van je achterban en geefmotieven vertaalt naar de praktijk. Hij reikt daarvoor in dit webinar makkelijke toetsingskaders aan en slimme manieren om klanten te segmenteren op geefmotieven.

Moderator (en spreker): Rob Beltman

Terugluisteren kan ook. “Ik kon donderdag het seminar niet volgen maar heb het later terug geluisterd. Ik vond het interessant, goed te volgen en prettig gepresenteerd. Bedankt!” Nathan (Compassion)


Deel deze pagina!Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Email this to someone