04 mrt 10:00 - 11:00 uur Blijf op de hoogte Overzicht

Succesvolle leadgeneratie (en donateurswerving!) via social media

Op donderdag 4 maart van 10.00 tot 11.00 uur is er een nieuw live webinar over ‘Succesvolle leadgeneratie (en donateurswerving!) via social media’. Je hoort hoe je een succesvolle, lead genererende campagne inzet via social media en hoe je om kan gaan met de leads. Het webinar is gratis. Aanmelden kan via deze link.

Programma
Tijdens het webinar delen Jean-Pierre Briaire (Happy Horizon) en Anneke Salden (KNRM) de uitdagingen en de succesfactoren van de ‘Be-traceable’ sticker campagne. Happy Horizon was als marketingbureau met de campagne bijvoorbeeld genomineerd voor de Dutch Search Awards 2020. KNRM heeft een speciale ‘Be Traceable’-sticker ontwikkeld die je op je board, boot of materiaal plakt om aandacht te vragen van surfers. Surfers vullen hun naam en telefoonnummer in. Dit voorkomt dat als er surfmateriaal wordt gevonden, onnodige zoekacties worden gestart. Happy Horizon ontwikkelde voor deze ‘Be-traceable’ sticker van KNRM een online campagne op Instagram en Facebook. Het gratis aanvragen van de stickers zorgde voor leads en vervolgens voor donaties. Vanaf de start in augustus 2020 tot eind januari 2021 zijn ongeveer 3700 stickers aangevraagd en ruim 1000 donaties binnengekomen.

Jean-Pierre licht de uitdagingen van leadgeneratie aan de hand van de social media campagne toe: Hoe brengen we deze sticker via social advertising onder de aandacht? En zorgen we dat deze daadwerkelijk wordt aangevraagd zodat deze leads opgevolgd kunnen worden voor donaties? Windkracht speelde een cruciale rol in het campagnesucces. Hoe verwerken we deze factor geautomatiseerd in de campagnes? En ondanks de hoge prioriteit, was het mediabudget beperkt. Hoe kunnen we het budget zo efficiënt mogelijk inzetten?

Anneke vertelt tijdens het webinar onder andere over het doel van de campagne en hoe de KNRM de doelgroep via de ‘Be Traceable’ sticker aan zich heeft weten te binden (als donateur). Zij neemt je mee in het ontstaan en gebruik van deze sticker en hoe het aanvraagproces er eerst uitzag. Hoe maak je hier een goede succesvolle campagne van en volg je de leads op? Van eerste contact, naar lead, naar donateur!

We sluiten het webinar af met de belangrijkste ‘lessons learned’ over leadgeneratie en de opvolging hiervan en enkele tips waar je zelf ook mee aan de slag kunt.